Průzkum o akcích s pivem

region:Hlavní město Praha

Dotazníkové šetření agentury PORT spol. s r. o. uskutečněné v červnu a v červenci roku 2015 se zaměřilo na zodpovězení otázek, co motivuje veřejnost k účasti na stále populárnějších pivních a pivovarských akcích. Ty hrají v marketingových aktivitách pivovarů a především u obcí a měst stále významnější místo. Výsledky ukázaly, že téměř 80 % dotazovaných očekává, že bude mít možnost degustovat piva, s nimiž se doposud neměli možnost setkat. Více než polovina dotazovaných uvedla jako důvod účasti možnost setkat se s rodinou a přáteli. Třetí nejpopulárnější atraktivitou pivních akcí je příležitost prohlédnout si výrobní prostory pivovarů.

 
 

„Výsledky průzkumu korespondují s trendem zjištěným u jiných výzkumů. Češi sice preferují v naprosté většině piva plzeňského typu, ale jsou s to více experimentovat a ochutnat jiná, tedy neznámá nebo málo obvyklá piva,“ komentoval výsledky Ing. Josef Vacl, CSc. z agentury PORT spol. s r. o. „Fakt, že na pivní akce chodíme, abychom se setkali s rodinou a s přáteli příliš nepřekvapuje. Potvrdilo se tak, že pivo u nás není zdaleka jen nápojem na utišení žízně, ale má i svou společenskou funkci,“ dodal Josef Vacl.

Dalšími nejčastěji zmiňovanými důvody účasti na pivních a pivovarských slavnostech je hudba a kulturní program a také gastronomie. Pro větší polovinu z dotazovaných je hudební a kulturní složka pivních a pivovarských slavností spíše nebo velmi důležitou. Naopak, pro 18 % má malý význam.

Gastronomickou součást pivních akcí považuje za spíše nebo za velmi významnou více než polovina účastníků. Naopak, dvě pětiny ji mají za málo významnou a nevýznamnou. Převažují ti, kteří očekávají, vedle možnosti degustovat pivo, doprovodit jeho konzumaci zajímavou gastronomií.

„Potvrdilo se, že hudba a obecněji kulturní program k pivním akcím neoddělitelně patří, ale jejich roli nelze přeceňovat,“ řekl k další části výzkumu Josef Vacl. „A s tím souvisí i to, že gastronomie je zajímavou složkou pivních akcí, ale ani její roli nelze chápat tak, že by jen kvůli ní na akce s pivem veřejnost chodila,“ doplnil Josef Vacl.

Průzkumem bylo rovněž zjišťováno, jakými cestami se informace o pivních a pivovarských akcích dostává k jejich účastníkům. Očekávalo se, že nástup sociálních médií se projeví i v této oblasti komunikace. Reakce respondentů však naopak ukázaly, že přes polovinu dotazovaných se o pivních akcích dovídá ústně. Více než dvě pětiny dotazovaných si přečetla o akcích v médiích a na internetu. Naopak, necelá třetina dotazovaných získala informace prostřednictvím sociálních sítí. Velmi nízké procento informací, přibližně každý desátý z dotazovaných získával informace z webů obcí, měst nebo pivovarů.

Dotazníkové šetření dál ukázalo, že pro téměř polovinu účastníků pivních akcí není důležité, organizuje-li akci jeden nebo více pivovarů. Pokud je to pro ně významné, preferují ty, na nichž je účastno více pivovarů a nikoliv jen z jednoho subjektu nebo skupiny. Současně bylo zjištěno, že těch, kteří chtějí poznat další nápoje z produkce pivovarů je sice třikrát méně než těch, kteří touží poznat nová piva, ale stále více než těch, kteří hodlají pít známá piva z jejich běžné produkce.

Účast na pivních a pivovarských slavnostech není dopředu plánována. Prakticky dvě třetiny uvedly, že účast dopředu na akcích neplánují a záleží na momentálních okolnostech. Pravidelně a plánovitě, s pevným místem v kalendáři, se akcí s pivem zúčastňuje jen 8 % dotazovaných. To svědčí o tom, že v marketingu a plánování tohoto druhu aktivit je mnohé ke zlepšení.

Výzkum také zjišťoval, kolik na akcích s pivem plánují účastníci utratit Nejčastěji uváděná odpověď (44 %) respondentů je, že na pivních akcích plánují utratit mezi dvěma a čtyřmi sty korunami a téměř shodné procento potom více než 400 korun.

Výzkum u více než stovky respondentů starších 18 let ze všech regionů České republiky potvrdil, že pivní a pivovarské akce jsou tedy nejen marketingovým i obchodním souborem aktivit pro pivovary a obce, ale jsou také společenským fenoménem pro veřejnost.

Kontakt a další informace:

Josef Vacl

602 340 664

josef.vacl@certum.cz

www.certum.cz

Diskuze

Nově na BeerWeb 
hodnocení: pivo
Strážská Ema
Ochutnáno 25.7.24 z pet. Dobře pitelná jedenáctka
komentář: pivo
anonym
Bělka 12°
To také o mnohém vypovídá.
hodnocení: pivo
Muflon polotmavý ležák 12°
Akorát sladko hořká chuť pěna Lahoda voní karamel
hodnocení: pivo
My Shine / Rye Session NEIPA 12
Hustá krémová pěna, střední říz, vyšší plnost v aroma a v ch ...
hodnocení: podnik
Restaurace Ve Skále, Chodová Planá
Nádherné prostředí ve skále s velkým výběrem jídla a dobře ošetřenými pivy
nový podnik: pivnice
nový pivovar
hodnocení: podnik
restaurace Starokladno
Ochutnáno: 9 druhů piv (2 x návštěva)(2019)(2024)
nový podnik: restaurace
komentář: pivovar
Pivovar Choceň (Splávek)
Točí to v nádražce v Pardubicích a asi i jinde. Vaří to v Ch ...
nový podnik: restaurace
hodnocení: podnik
Bledý Úsvit
Ochutnáno: 64 druhů piv (59 x návštěva)(2022)(2023)(2024)
nový pivovar
komentář: články
anonym
pozvánka na Fábulův festival minipivovarů
FÁBULA JE UŽ DÁVNO ZRUŠENÝ. ODHADEM 4 ROKY? TAK UŽ HO KONEČNĚ VYMAŽTE Z INTERNETU. JE TO TRAPNÉ.
recenze: pivo
Aecht Schlenkerla Rauchbier - Märzen 13°
Barva tmavě hnědá rubínová a krásná krémová pěna ulpívající ...
recenze: pivo
Dvanda
Štiplavé, kyselejší ale moc potěší hlavně v přední části úst, do hrdla chuť už nedojde
komentář: pivovar
anonym
Agent, Olešnice
Nomen omen. Název Agent vystihuje jednání pana majitele. Svů ...
komentář: pivo
anonym
Argus 11° Nepasterizovaný
Produkt Arhus mohu jen stěží nazvat pivem
recenze: pivo
Němčická 10°
Lehká desítka ve vůni i chuti hodně obilná, taková specifická hanácká chuť:-).
komentář: pivovar
anonym
Moucha, Praha
po ochutnání a to dokonalém je hodnocení : - parodie na lež ...
komentář: pivo
anonym
Braník Mikoláš Aleš 10°
Vypil jsem 10 Braníku ležák alk.5.2% a nic,kdybych si dal 10 ...