Průzkum o akcích s pivem

region:Hlavní město Praha

Dotazníkové šetření agentury PORT spol. s r. o. uskutečněné v červnu a v červenci roku 2015 se zaměřilo na zodpovězení otázek, co motivuje veřejnost k účasti na stále populárnějších pivních a pivovarských akcích. Ty hrají v marketingových aktivitách pivovarů a především u obcí a měst stále významnější místo. Výsledky ukázaly, že téměř 80 % dotazovaných očekává, že bude mít možnost degustovat piva, s nimiž se doposud neměli možnost setkat. Více než polovina dotazovaných uvedla jako důvod účasti možnost setkat se s rodinou a přáteli. Třetí nejpopulárnější atraktivitou pivních akcí je příležitost prohlédnout si výrobní prostory pivovarů.

 
 

„Výsledky průzkumu korespondují s trendem zjištěným u jiných výzkumů. Češi sice preferují v naprosté většině piva plzeňského typu, ale jsou s to více experimentovat a ochutnat jiná, tedy neznámá nebo málo obvyklá piva,“ komentoval výsledky Ing. Josef Vacl, CSc. z agentury PORT spol. s r. o. „Fakt, že na pivní akce chodíme, abychom se setkali s rodinou a s přáteli příliš nepřekvapuje. Potvrdilo se tak, že pivo u nás není zdaleka jen nápojem na utišení žízně, ale má i svou společenskou funkci,“ dodal Josef Vacl.

Dalšími nejčastěji zmiňovanými důvody účasti na pivních a pivovarských slavnostech je hudba a kulturní program a také gastronomie. Pro větší polovinu z dotazovaných je hudební a kulturní složka pivních a pivovarských slavností spíše nebo velmi důležitou. Naopak, pro 18 % má malý význam.

Gastronomickou součást pivních akcí považuje za spíše nebo za velmi významnou více než polovina účastníků. Naopak, dvě pětiny ji mají za málo významnou a nevýznamnou. Převažují ti, kteří očekávají, vedle možnosti degustovat pivo, doprovodit jeho konzumaci zajímavou gastronomií.

„Potvrdilo se, že hudba a obecněji kulturní program k pivním akcím neoddělitelně patří, ale jejich roli nelze přeceňovat,“ řekl k další části výzkumu Josef Vacl. „A s tím souvisí i to, že gastronomie je zajímavou složkou pivních akcí, ale ani její roli nelze chápat tak, že by jen kvůli ní na akce s pivem veřejnost chodila,“ doplnil Josef Vacl.

Průzkumem bylo rovněž zjišťováno, jakými cestami se informace o pivních a pivovarských akcích dostává k jejich účastníkům. Očekávalo se, že nástup sociálních médií se projeví i v této oblasti komunikace. Reakce respondentů však naopak ukázaly, že přes polovinu dotazovaných se o pivních akcích dovídá ústně. Více než dvě pětiny dotazovaných si přečetla o akcích v médiích a na internetu. Naopak, necelá třetina dotazovaných získala informace prostřednictvím sociálních sítí. Velmi nízké procento informací, přibližně každý desátý z dotazovaných získával informace z webů obcí, měst nebo pivovarů.

Dotazníkové šetření dál ukázalo, že pro téměř polovinu účastníků pivních akcí není důležité, organizuje-li akci jeden nebo více pivovarů. Pokud je to pro ně významné, preferují ty, na nichž je účastno více pivovarů a nikoliv jen z jednoho subjektu nebo skupiny. Současně bylo zjištěno, že těch, kteří chtějí poznat další nápoje z produkce pivovarů je sice třikrát méně než těch, kteří touží poznat nová piva, ale stále více než těch, kteří hodlají pít známá piva z jejich běžné produkce.

Účast na pivních a pivovarských slavnostech není dopředu plánována. Prakticky dvě třetiny uvedly, že účast dopředu na akcích neplánují a záleží na momentálních okolnostech. Pravidelně a plánovitě, s pevným místem v kalendáři, se akcí s pivem zúčastňuje jen 8 % dotazovaných. To svědčí o tom, že v marketingu a plánování tohoto druhu aktivit je mnohé ke zlepšení.

Výzkum také zjišťoval, kolik na akcích s pivem plánují účastníci utratit Nejčastěji uváděná odpověď (44 %) respondentů je, že na pivních akcích plánují utratit mezi dvěma a čtyřmi sty korunami a téměř shodné procento potom více než 400 korun.

Výzkum u více než stovky respondentů starších 18 let ze všech regionů České republiky potvrdil, že pivní a pivovarské akce jsou tedy nejen marketingovým i obchodním souborem aktivit pro pivovary a obce, ale jsou také společenským fenoménem pro veřejnost.

Kontakt a další informace:

Josef Vacl

602 340 664

josef.vacl@certum.cz

www.certum.cz

Diskuze

Nově na BeerWeb 
hodnocení: pivo
Kyjovský Mosaic APA 13
Ochutnáno - Kyjovský pivovar - Kyjov (2020)
hodnocení: pivo
Kyjovský Vídeňský polotmavý 14
Ochutnáno - Kyjovský pivovar - Kyjov (2020)
hodnocení: pivo
Kyjovský polotmavý ležák Jantar 12,5°
Ochutnáno - Kyjovský pivovar - Kyjov (2020)
hodnocení: podnik
Restaurace Morava, Frýdek-Místek
Ochutnáno: 8 druhů piv (3 x návštěva)(2016)(2019)(2020)
hodnocení: podnik
Café Farms, Nymburk
Hezké prostředí, milá slečna, vynikající jídlo, ale to pivo..., to je bída...
nový podnik: restaurace
komentář: pivovar
anonym
Pivovar CHORS, Černotín
Lipník, nebo jak jsme tomu říkali Chlípník, jsem koštoval pr ...
nový podnik: restaurace
hodnocení: podnik
Nádražní restaurace Bahno, Pardubice
Ochutnáno: 4 druhy piv ( 3 x návštěva ) (2019)(2020)
komentář: pivo
anonym
Keprník 12°
Chutí ujde. Hodnocení 7/10
komentář: pivo
anonym
Rebel Tudor 11°
Toto pivo nekupovat nic v něm není dobrý nealko
recenze: pivo
Bakalář nealkoholický za studena chmelený
Bohatá, rychle opadající pěna sytě zlatého, čirého nealka. N ...
novinka
Rok 2019 byl ve sklizni chmele nadprůměrný
Dobrá zpráva pro pivovarský průmysl
komentář: pivovar
Pivovar Ovipistán, Ledce
Většina technologie ( z Číny ) je již na místě.
komentář: články
anonym
Dokončuje se: Pivovar Bezděkov
Často jsem projížděl hladovy okolo restaurace, ale protože v ...
komentář: pivovar
anonym
Pivovar Ládví Cobolis, Praha
Dnes, zhruba před hodinou, jsem byl svědkem fascinujícího vý ...