Průzkum o akcích s pivem

region:Hlavní město Praha

Dotazníkové šetření agentury PORT spol. s r. o. uskutečněné v červnu a v červenci roku 2015 se zaměřilo na zodpovězení otázek, co motivuje veřejnost k účasti na stále populárnějších pivních a pivovarských akcích. Ty hrají v marketingových aktivitách pivovarů a především u obcí a měst stále významnější místo. Výsledky ukázaly, že téměř 80 % dotazovaných očekává, že bude mít možnost degustovat piva, s nimiž se doposud neměli možnost setkat. Více než polovina dotazovaných uvedla jako důvod účasti možnost setkat se s rodinou a přáteli. Třetí nejpopulárnější atraktivitou pivních akcí je příležitost prohlédnout si výrobní prostory pivovarů.

 
 

„Výsledky průzkumu korespondují s trendem zjištěným u jiných výzkumů. Češi sice preferují v naprosté většině piva plzeňského typu, ale jsou s to více experimentovat a ochutnat jiná, tedy neznámá nebo málo obvyklá piva,“ komentoval výsledky Ing. Josef Vacl, CSc. z agentury PORT spol. s r. o. „Fakt, že na pivní akce chodíme, abychom se setkali s rodinou a s přáteli příliš nepřekvapuje. Potvrdilo se tak, že pivo u nás není zdaleka jen nápojem na utišení žízně, ale má i svou společenskou funkci,“ dodal Josef Vacl.

Dalšími nejčastěji zmiňovanými důvody účasti na pivních a pivovarských slavnostech je hudba a kulturní program a také gastronomie. Pro větší polovinu z dotazovaných je hudební a kulturní složka pivních a pivovarských slavností spíše nebo velmi důležitou. Naopak, pro 18 % má malý význam.

Gastronomickou součást pivních akcí považuje za spíše nebo za velmi významnou více než polovina účastníků. Naopak, dvě pětiny ji mají za málo významnou a nevýznamnou. Převažují ti, kteří očekávají, vedle možnosti degustovat pivo, doprovodit jeho konzumaci zajímavou gastronomií.

„Potvrdilo se, že hudba a obecněji kulturní program k pivním akcím neoddělitelně patří, ale jejich roli nelze přeceňovat,“ řekl k další části výzkumu Josef Vacl. „A s tím souvisí i to, že gastronomie je zajímavou složkou pivních akcí, ale ani její roli nelze chápat tak, že by jen kvůli ní na akce s pivem veřejnost chodila,“ doplnil Josef Vacl.

Průzkumem bylo rovněž zjišťováno, jakými cestami se informace o pivních a pivovarských akcích dostává k jejich účastníkům. Očekávalo se, že nástup sociálních médií se projeví i v této oblasti komunikace. Reakce respondentů však naopak ukázaly, že přes polovinu dotazovaných se o pivních akcích dovídá ústně. Více než dvě pětiny dotazovaných si přečetla o akcích v médiích a na internetu. Naopak, necelá třetina dotazovaných získala informace prostřednictvím sociálních sítí. Velmi nízké procento informací, přibližně každý desátý z dotazovaných získával informace z webů obcí, měst nebo pivovarů.

Dotazníkové šetření dál ukázalo, že pro téměř polovinu účastníků pivních akcí není důležité, organizuje-li akci jeden nebo více pivovarů. Pokud je to pro ně významné, preferují ty, na nichž je účastno více pivovarů a nikoliv jen z jednoho subjektu nebo skupiny. Současně bylo zjištěno, že těch, kteří chtějí poznat další nápoje z produkce pivovarů je sice třikrát méně než těch, kteří touží poznat nová piva, ale stále více než těch, kteří hodlají pít známá piva z jejich běžné produkce.

Účast na pivních a pivovarských slavnostech není dopředu plánována. Prakticky dvě třetiny uvedly, že účast dopředu na akcích neplánují a záleží na momentálních okolnostech. Pravidelně a plánovitě, s pevným místem v kalendáři, se akcí s pivem zúčastňuje jen 8 % dotazovaných. To svědčí o tom, že v marketingu a plánování tohoto druhu aktivit je mnohé ke zlepšení.

Výzkum také zjišťoval, kolik na akcích s pivem plánují účastníci utratit Nejčastěji uváděná odpověď (44 %) respondentů je, že na pivních akcích plánují utratit mezi dvěma a čtyřmi sty korunami a téměř shodné procento potom více než 400 korun.

Výzkum u více než stovky respondentů starších 18 let ze všech regionů České republiky potvrdil, že pivní a pivovarské akce jsou tedy nejen marketingovým i obchodním souborem aktivit pro pivovary a obce, ale jsou také společenským fenoménem pro veřejnost.

Kontakt a další informace:

Josef Vacl

602 340 664

josef.vacl@certum.cz

www.certum.cz

Diskuze

Nově na BeerWeb 
recenze: pivo
Like A Vir-Gin 12°
Gore s výraznou nakyslostí, vůně ovoce a sušené švestky, se ...
recenze: pivo
Mosaic Ale 12°
ALE s vůní ovoce, v chuti se mísí sladkokyselé tóny, nepříli ...
recenze: pivo
Krahulík 10°
Silně zakalené pivo, s mírnou hořkostí, celkem plné tělo, není to desítka na žízeň.
hodnocení: pivo
Lounský žejdlík medový 14°
Polotmavý ležák, ve vůni je silně cítit slad. V chuti mírná ...
hodnocení: pivo
Old ALE
Zvláštní pivo, ve kterém převládají tóny pomerančové kůry a ...
nové pivo
hodnocení: pivo
jz
komentář: podnik
anonym
Pivovarská pivnice Tupadly
Jen pro upřesnění: Tupadelský pivovar se nachází ve Středoče ...
nový pivovar
hodnocení: podnik
Letní stánek Lomnického pivovaru
Navštíveno 3.7.2021. Sezonní, letní stánek pivovaru na horní ...
hodnocení: podnik
restaurace Babylon, Lomnice nad Popelkou
Navštíveno někdy v srpnu 2019. Jenom rychle na skok na jedno ...
hodnocení: podnik
Turistická chata Pod Hradem
Navštíveno 17.7.2021. Velké překvapení. Na první pohled jasn ...
komentář: podnik
anonym
U Krychle, Praha
Už asi tři roky předělaná hospoda jen s plzní a gambáčem na ...
nový podnik: pivotéka
komentář: pivo
Staročech Premium
Do Penny vůbec nechodím. Safra, to musím zkusit :-D.
komentář: pivo
anonym
Staročech Premium
Po 20 hodinách, po tom, co jsem snědl všechno možný a vybíli ...
komentář: pivovar
anonym
Berko, Bernartice
Pro mě jsou to piva ze kterých jsou cítit skvělé ingredience.
novinka
Škola pro milovníky piva
Sommelierství se obvykle spojuje s vínem. Petr Hána se však ...
komentář: pivo
anonym
Kozel Mistrův tmavý s čokoládovými slady
Perfektný na varenie! Používam do stew (na 4 litre jednu fľa ...