Průzkum o akcích s pivem

region:Hlavní město Praha

Dotazníkové šetření agentury PORT spol. s r. o. uskutečněné v červnu a v červenci roku 2015 se zaměřilo na zodpovězení otázek, co motivuje veřejnost k účasti na stále populárnějších pivních a pivovarských akcích. Ty hrají v marketingových aktivitách pivovarů a především u obcí a měst stále významnější místo. Výsledky ukázaly, že téměř 80 % dotazovaných očekává, že bude mít možnost degustovat piva, s nimiž se doposud neměli možnost setkat. Více než polovina dotazovaných uvedla jako důvod účasti možnost setkat se s rodinou a přáteli. Třetí nejpopulárnější atraktivitou pivních akcí je příležitost prohlédnout si výrobní prostory pivovarů.

  google ikona
 

„Výsledky průzkumu korespondují s trendem zjištěným u jiných výzkumů. Češi sice preferují v naprosté většině piva plzeňského typu, ale jsou s to více experimentovat a ochutnat jiná, tedy neznámá nebo málo obvyklá piva,“ komentoval výsledky Ing. Josef Vacl, CSc. z agentury PORT spol. s r. o. „Fakt, že na pivní akce chodíme, abychom se setkali s rodinou a s přáteli příliš nepřekvapuje. Potvrdilo se tak, že pivo u nás není zdaleka jen nápojem na utišení žízně, ale má i svou společenskou funkci,“ dodal Josef Vacl.

Dalšími nejčastěji zmiňovanými důvody účasti na pivních a pivovarských slavnostech je hudba a kulturní program a také gastronomie. Pro větší polovinu z dotazovaných je hudební a kulturní složka pivních a pivovarských slavností spíše nebo velmi důležitou. Naopak, pro 18 % má malý význam.

Gastronomickou součást pivních akcí považuje za spíše nebo za velmi významnou více než polovina účastníků. Naopak, dvě pětiny ji mají za málo významnou a nevýznamnou. Převažují ti, kteří očekávají, vedle možnosti degustovat pivo, doprovodit jeho konzumaci zajímavou gastronomií.

„Potvrdilo se, že hudba a obecněji kulturní program k pivním akcím neoddělitelně patří, ale jejich roli nelze přeceňovat,“ řekl k další části výzkumu Josef Vacl. „A s tím souvisí i to, že gastronomie je zajímavou složkou pivních akcí, ale ani její roli nelze chápat tak, že by jen kvůli ní na akce s pivem veřejnost chodila,“ doplnil Josef Vacl.

Průzkumem bylo rovněž zjišťováno, jakými cestami se informace o pivních a pivovarských akcích dostává k jejich účastníkům. Očekávalo se, že nástup sociálních médií se projeví i v této oblasti komunikace. Reakce respondentů však naopak ukázaly, že přes polovinu dotazovaných se o pivních akcích dovídá ústně. Více než dvě pětiny dotazovaných si přečetla o akcích v médiích a na internetu. Naopak, necelá třetina dotazovaných získala informace prostřednictvím sociálních sítí. Velmi nízké procento informací, přibližně každý desátý z dotazovaných získával informace z webů obcí, měst nebo pivovarů.

Dotazníkové šetření dál ukázalo, že pro téměř polovinu účastníků pivních akcí není důležité, organizuje-li akci jeden nebo více pivovarů. Pokud je to pro ně významné, preferují ty, na nichž je účastno více pivovarů a nikoliv jen z jednoho subjektu nebo skupiny. Současně bylo zjištěno, že těch, kteří chtějí poznat další nápoje z produkce pivovarů je sice třikrát méně než těch, kteří touží poznat nová piva, ale stále více než těch, kteří hodlají pít známá piva z jejich běžné produkce.

Účast na pivních a pivovarských slavnostech není dopředu plánována. Prakticky dvě třetiny uvedly, že účast dopředu na akcích neplánují a záleží na momentálních okolnostech. Pravidelně a plánovitě, s pevným místem v kalendáři, se akcí s pivem zúčastňuje jen 8 % dotazovaných. To svědčí o tom, že v marketingu a plánování tohoto druhu aktivit je mnohé ke zlepšení.

Výzkum také zjišťoval, kolik na akcích s pivem plánují účastníci utratit Nejčastěji uváděná odpověď (44 %) respondentů je, že na pivních akcích plánují utratit mezi dvěma a čtyřmi sty korunami a téměř shodné procento potom více než 400 korun.

Výzkum u více než stovky respondentů starších 18 let ze všech regionů České republiky potvrdil, že pivní a pivovarské akce jsou tedy nejen marketingovým i obchodním souborem aktivit pro pivovary a obce, ale jsou také společenským fenoménem pro veřejnost.

Kontakt a další informace:

Josef Vacl

602 340 664

josef.vacl@certum.cz

www.certum.cz

Diskuze

Nově na BeerWeb 
hodnocení: pivo
Tulivý Ejl 12°
Čerstvý a svěží "zelený" APA, mix sladů, žitný je cítit velm ...
hodnocení: pivo
Harrach Světlý ležák Premium 12°
Na rozdíl od jejich původního sladkokyselého a ovocného svět ...
hodnocení: pivo
Vídeňská Moucha 12°
Průměrný vídeňský ležák ochutnaný na Slunci ve skle 2018 mě ...
novinka
Slunce ve skle 2018
Jaký byl letošní ročník největšího pivního festivalu v Plzeňském kraji? Kyselý
hodnocení: podnik
restaurace Panský pivovar, Sokolnice
Zdánlivě rodinný podnik s příjemnou atmosférou, s jednoduchý ...
hodnocení: podnik
restaurace Líšeňský pivovar, Brno
Není to žádné hogo fogo, ale útulná a prostorná restaurace s ...
hodnocení: podnik
U Alberta, Brno
Pozor, ať tento podnik nepřejdete! Je opravdu nenápadný. Pro ...
komentář: pivovar
Kvasar, Sentice
Ze setkání s personálem, alias rodinou v Sentickém pivovaře ...
komentář: pivo
anonym
Dašický ležák 12°
Dašice již vaří
recenze: pivo
Kutná Hora Zlatá 12°
Bohužel opět jako 10° a 11° ze stejného pivovaru: Fajn, al ...
recenze: pivo
Kutná Hora Stříbrná 11°
Podobně jako Bronzová desítka - příjemné, ale nijak výrazné, ...
recenze: pivo
Kutná Hora Bronzová 10°
Za mě pouze průměrný dojem. Neurazilo, ale nenadchlo. Mezi j ...
komentář: pivovar
Líšeňský pivovar, Brno
Dnes jsem byl v pivovaru a mají jen svá piva. Výbĕr z osmi piv - prostĕ paráda.
nový podnik: restaurace
komentář: podnik
JBM Brew Lab Pub, Brno
Název Lab ve jménu pivovaru opravdu sedí. Pivka jsou zajímavá hlavnĕ kveik.
komentář: pivo
Raven Mango Sticky Rice NEIPA 17°
Milane tento pivní speciál jsem již založil začátkem srpna p ...
komentář: pivo
Podkovář 15°
Výborné pivo , celkem hořké , ale ne jako jejich Hatatitla pěkná vůně ( asi kazbek )
novinka
Kde se pije nejvíce na světě?
V pití piva jsme mistři světa, ale kdo vypije nejvíce čistéh ...
nový podnik: pivnice
komentář: pivovar
anonym
Písecký hradební pivovar
jídlo úplně všední, žádný zážitek.na účtence dvě piva navíc. zklamání.
nový pivovar
novinka
Když nealko, tak Pito
Tak alespoň víme, co si dát, když nemůžeme pít pivo...