20 nejmedializovanějších pivovarů v ČR. Nejlépe se píše o Březňáku

Žebříček nejmedializovanějších pivovarů v ČR zkoumá medializaci největších pivovarů v období od 01 do 11/2017. Žebříček tak zaznamenává nejen počet zmínek v předních médiích, ale také jejich mediální zásah (GRP), přepočet na reklamní plochu (AVE) a míru emočního zaujetí.

ilustracni-foto-pivovary-media

 
 

První příčka největšího vlivu na média má s dvojnásobným náskokem na druhé místo značka Gambrinus. Na druhém místě následuje větší bratr Pilsner Urquell a třetí pozici obsadil Ostravar. Čtvrtý je Staropramen a první pětku uzavírá Velkopopovický Kozel. První mediální pětku si tak rozdělili největší giganti na českém trhu: Plzeňský Prazdroj a.s. a Pivovary Staropramen a.s. v silném nepoměru. Počet zmínek v médiích totiž vyhrál Prazdroj v poměru 13 313 ku 4 482. Jako šestý v žebříčku pokulhává první pivovar skupiny Heineken ČR a.s., a to sice Pivovar Krušovice, za ním Pivovar Lobkowicz. Na osmém místě se se svojí antifeministickou prezentací uchytil Pivovar Bernard. Nošovický Radegast z koncernu Plzeňský Prazdroj pokulhává až na devátém místě. Top desítku uzavírá sebejistý pivovar Svijany. Následující pozice dělí již minimální odstup. Až dvacátou překvapivě obsadil státní pivovar Budějovický Budvar. Před něj se umístily např. pivovary: Dudák, Březňák a Tambor.

Pozice

Pivovar

Počet zmínek

Skupina

1.

Pivovar Gambrinus

7 403

Plzeňský Prazdroj

2.

Pilsner Urquell

3 950

Plzeňský Prazdroj

3.

Pivovar Ostrava

2 424

Pivovary Staropramen

4.

Pivovar Staropramen

2 058

Pivovary Staropramen

5.

Pivovar Velké Popovice

1 960

Plzeňský Prazdroj

6.

Pivovar Krušovice

1 099

Heineken ČR

7.

Pivovar Lobkowicz

870

P. Lobkowicz Group

8.

Pivovar Humpolec (Bernard)

699

Rodinný pivovar Bernard

9.

Pivovar Nošovice (Radegast)

680

Plzeňský Prazdroj

10.

Pivovar Svijany

552

LIF Group

11.

Pivovar Přerov (Zubr)

469

PMS Přerov

12.

Pivovar Brno (Starobrno)

337

Heineken ČR

13.

Pivovar Hanušovice (Holba)

328

PMS Přerov

14.

Pivovar Litovel

325

PMS Přerov

15.

Pivovar Strakonice (Dudák)

305

Měšťanský pivovar Strakonice

16.

Pivovar Březňák

302

Heineken ČR

17.

Pivovar Benešov (Ferdinand)

292

Pivovar Benešov

18.

Dvůr Králové n. Labem (Tambor)

272

EPOS CZ

19.

Pivovar Chodová Planá

267

Chodovar

20.

Pivovar Budvar

250

Budějovický Budvar

První desítku mediální prezentace obsadily pivovary se zahraničními majiteli. Výjimku tvoří desáté Svijany v majetku české společnosti LIF Group.

Pro srovnání bude zajímavé, až pivovary za letošní rok uzavřou svůj výstav a objeví se jejich čísla výstavu.

Žebříček podle mediálního zásahu

Dle mediálního zásahu (GRP) má žebříček poněkud jinou podobu. V případě GRP si Ostravar o jednu pozici pohoršil. Největším skokanem se stal Budvar. Státní podnik si v případě mediálního zásahu polepšil o deset míst. Zcela jiné pořadí je v závěru žebříčku.

Pozice

Pivovar

GRP

Skupina

1.

Pivovar Gambrinus

1 246

Plzeňský Prazdroj

2.

Pilsner Urquell

1 170

Plzeňský Prazdroj

3.

Pivovar Staropramen

842

Pivovary Staropramen

4.

Pivovar Ostrava

721

Pivovary Staropramen

5.

Pivovar Velké Popovice

658

Plzeňský Prazdroj

6.

Pivovar Krušovice

395

Heineken ČR

7.

Pivovar Lobkowicz

349

P. Lobkowicz Group

8.

Pivovar Humpolec (Bernard)

275

Rodinný pivovar Bernard

9.

Pivovar Svijany

138

LIF Group

10.

Pivovar Budvar

136

Budějovický Budvar

11.

Pivovar Nošovice (Radegast)

122

Plzeňský Prazdroj

12.

Pivovar Přerov (Zubr)

111

PMS Přerov

13.

Pivovar Brno (Starobrno)

105

Heineken ČR

14.

Pivovar Březňák

90

Heineken ČR

15.

Pivovar Strakonice (Dudák)

82

Měšťanský pivovar Strakonice

16.

Pivovar Litovel

80

PMS Přerov

17.

Pivovar Hanušovice (Holba)

68

PMS Přerov

18.

Pivovar Chodová Planá

58

Chodovar

19.

Pivovar Benešov (Ferdinand)

55

Pivovar Benešov

20.

Dvůr Králové n. Labem (Tambor)

28

EPOS CZ

Žebříček podle reklamní plochy

Přepočtem na ekvivalent reklamní plochy (AVE), tedy případné obsazení reklamních ploch ceníkovými cenami inzerátů v příslušném médiu, se žebříček promění následovně.

Pozice

Pivovar

AVE

Skupina

1.

Pivovar Gambrinus

340 mil. Kč

Plzeňský Prazdroj

2.

Pilsner Urquell

184 mil. Kč

Plzeňský Prazdroj

3.

Pivovar Staropramen

118 mil. Kč

Pivovary Staropramen

4.

Pivovar Velké Popovice

94 mil. Kč

Plzeňský Prazdroj

5.

Pivovar Ostrava

87 mil. Kč

Pivovary Staropramen

6.

Pivovar Krušovice

60 mil. Kč

Heineken ČR

7.

Pivovar Lobkowicz

41 mil. Kč

P. Lobkowicz Group

8.

Pivovar Humpolec (Bernard)

30 mil. Kč

Rodinný pivovar Bernard

9.

Pivovar Nošovice (Radegast)

24 mil. Kč

Plzeňský Prazdroj

10.

Pivovar Svijany

21 mil. Kč

LIF Group

11.

Dvůr Králové n. Labem (Tambor)

13 mil. Kč

EPOS CZ

12.

Pivovar Litovel

13 mil. Kč

PMS Přerov

13.

Pivovar Hanušovice (Holba)

12 mil. Kč

PMS Přerov

14.

Pivovar Chodová Planá

12 mil. Kč

Chodovar

15.

Pivovar Strakonice (Dudák)

12 mil. Kč

Měšťanský pivovar Strakonice

16.

Pivovar Brno (Starobrno)

11 mil. Kč

Heineken ČR

17.

Pivovar Přerov (Zubr)

11 mil. Kč

PMS Přerov

18.

Pivovar Březňák

11 mil. Kč

Heineken ČR

19.

Pivovar Budvar

10 mil. Kč

Budějovický Budvar

20.

Pivovar Benešov (Ferdinand)

8 mil. Kč

Pivovar Benešov

Nejvíce se dařilo uskupení Plzeňského Prazdroje, který v součtu získal v médiích prostor za 642 milionů. Jedničkou se stal Gambrinus (340 milionů), dvojkou Pilsner Urquell (184 milionů), trojkou Staropramen (118 milionů), čtyřkou Velké Popovice (93,5 milionu) a první pětku uzavírá Ostravar (87 milionů). Skokanem je královedvorský Tambor, tomu se z 18. pozice téměř podařilo atakovat první desítku a umístil se na 11. místě. Všech 20 pivovarů by v případě získání svých mediálních prostor muselo z rozpočtů vynaložit 1,1 miliardy korun.

Žebříček podle sentimentu zmínek

Srovnání sentimentů mediálních výstupů vyhrál pivovar Březňák. V případě analýzy hodnotového vyznění příspěvků jich z celkového počtu vyznívala skoro polovina pozitivně. To znamená, že média o něm psala v kladném smyslu. Také se o něm psalo nejméně negativně. Naopak Gambrinus, který vedl žebříčky, získal pouze 25 % pozitivních výstupů. Nejčastěji však pro pivovary zprávy vyznívaly neutrálně (ambivalentní články). Ambivalentních zpráv měl nejvíce Budvar.

Pivovar

Pozitivní

Negativní

Neutrální

Ambivalentní

Skupina

Pivovar Březňák

49,4 %

1,7 %

45,5 %

3,4 %

Heineken ČR

Pivovar Strakonice (Dudák)

42,2 %

7,8 %

41,7 %

8,3 %

Měšťanský pivovar Strakonice

Pivovar Krušovice

34,3 %

13,5 %

47,5 %

4,7 %

Heineken ČR

Pivovar Litovel

33,3 %

7,3 %

57,3 %

2,2 %

PMS Přerov

Pilsner Urquell

30,6 %

10,5 %

53,8 %

5,2 %

Plzeňský Prazdroj

Pivovar Nošovice (Radegast)

29,6 %

3 %

57,6 %

9,9 %

Plzeňský Prazdroj

Pivovar Přerov (Zubr)

29,4 %

15,4 %

49,2 %

6 %

PMS Přerov

Pivovar Brno (Starobrno)

28,9 %

8,6 %

54,7 %

7,8 %

Heineken ČR

Pivovar Svijany

28,9 %

12,4 %

56,6 %

2,1 %

LIF Group

Pivovar Ostrava

27,1 %

11,1 %

55,8 %

6 %

Pivovary Staropramen

Pivovar Velké Popovice

24,6 %

8,8 %

60,2 %

6,4 %

Plzeňský Prazdroj

Pivovar Humpolec (Bernard)

24,5 %

24,9 %

43,9 %

6,7 %

Rodinný pivovar Bernard

Pivovar Gambrinus

24,4 %

17,7 %

50,7 %

7,3 %

Plzeňský Prazdroj

Pivovar Benešov (Ferdinand)

22,4 %

6,7 %

66,7 %

4,2 %

Pivovar Benešov

Pivovar Hanušovice (Holba)

21,7 %

17,2 %

55,7 %

5,3 %

PMS Přerov

Pivovar Staropramen

21,1 %

8,8 %

63,3 %

6,8 %

Pivovary Staropramen

Pivovar Chodová Planá

20,3 %

2,8 %

74,2 %

2,8 %

Chodovar

Pivovar Lobkowicz

17,5 %

26,4 %

44,3 %

11,9 %

P. Lobkowicz Group

Pivovar Budvar

13,9 %

20,8 %

31,7 %

33,7 %

Budějovický Budvar

Dvůr Králové n. Labem (Tambor)

4,8 %

2,4 %

92,9 %

0 %

EPOS CZ

O společnosti Monitora Media

Společnost Monitora Media s.r.o. vznikla v roce 2015. Od počátku se věnuje vývoji webové aplikace Monitora pro efektivní monitoring médií, která na denní bázi sleduje všechna významná tištěná i online média a vysílání vybraných televizních a rádiových stanic. Společnost od počátku spolupracuje s většinou předních vydavatelů tištěných i online titulů s přístupem k archivu až do roku 2005. Aplikace dnes umožňuje nejen monitoring médií, ale také jejich měření a pokročilou analýzu, a to doslova na jedno kliknutí.

Monitora Media s.r.o. se může chlubit referencemi zasahujícími do široké škály oborů. Její služby využívají společnosti jako Transparency International, CBRE, PGCM, CzechTourism, Autodrom Most, Galerie hlavního města Prahy, Botticelli a mnoho dalších.

Kontakty:

PR agentura FYI Prague

Pavel Gregor
Mobil: +420 775 196 669
E-mail: pavel.gregor@fyiprague.cz

Monitora Media s.r.o.
Kristýna Stehnová
Telefon: +420 773 872 941
E-mail: kristyna.stehnova@monitora.cz

Diskuze

RE:Reklama
20. 12. 2017 19:46:54
To máš pravdu, je to šílený, já když viděl třeba reklamu na hnusné Starobrno, tak jsem měl dojem, že kdo to nepije, ani nemůže být dobrým Moravákem...
RE:Reklama
18. 12. 2017 18:06:01
Uznej, že když máš dobrou reklamu, můžeš dobře prodat i horší produkt... :-) A nebo to je rovnice? Špatný produkt = musí mít velkou reklamu! :-O
Reklama
18. 12. 2017 10:13:21
Kdyby kromě té skvělé reklamy a medializace taky ještě vařili alespoň průměrné pivo, bylo by to fajn :-)
Nově na BeerWeb 
hodnocení: pivo
Rampušák Session NEIPA 12
Taková lehčí verze mojí oblíbené NEIPy, hustá pěna, neschází ...
hodnocení: pivo
Hradecké pivo Zlatá neděle 2024 14°
Tak tenhle vánoční IPL mě zklamal, čekal jsem větší chuťový zážitek, mdlé nevýrazné.
hodnocení: pivo
Hradecké pivo Adventní Red ALE 13°
Tenhle polotmavý Red ALE mi nejvíc chutnal, při návštěvě piv ...
hodnocení: podnik
Lokál Rodinný pivovar 713, Hradec Králové
Skromné domácí prostředí a ochotná, vstřícná obsluha od pana majitele a sládka v jedné osobě.
hodnocení: podnik
Beerhouse U Tomana, Brno
Ochutnáno: 7 druhů piv (3 x návštěva)(2019)(2023)(2024)
hodnocení: podnik
Pivovar HARRY
Ochutnáno: 9 druhů piv (3 x návštěva)(2022)(2023)(2024)
nový podnik: pivnice
recenze: pivo
Bedřichova dvanáctka světlá
Vypadá nádherně, kalné až do medové barvy. Mírná vůně a plné ...
recenze: pivo
Markrabě - tmavý ležák 13°
Podle barvy velmi světlé černé pivo, spíše polotmavé, vůně a ...
recenze: pivo
Kryštof - světlý ležák 11°
Velmi výrazné aroma chmele, ale nepříliš příjemné - jarové, ...
komentář: pivo
anonym
Zlatopramen 11°
Zajimalo by me,jak po Vasi "inovaci lahve+vicka" lze pivo ot ...
komentář: pivovar
Melichárek, Horka nad Moravou
Pivovar již několik let uzavřen. Bude se prodávat i zařízení ...
komentář: pivovar
anonym
Proud (Elektrárna), Plzeň
Vyzkoušeno (zdarma "bonus" k nákupu v Albertu). Prostě shit, dobré tak na topení vos.
komentář: pivovar
anonym
1. karlštejnský mikropivovar
10% zázvorová: zázvor přebíjí ostatní chutě a skrývá pivní v ...
komentář: podnik
anonym
Blackdog Bar&Grill, Beroun
Chic burger v sobotu 2.11. vynikajici. Dnes totez jidlo siln ...