Část produkce výčepní desítky (Gambrinus Originál 10°) se přestane pasterovat.
Nejprodávanější
desítka už má u nás pravděpodobně to nejlepší za sebou. Na odběru a odezvě
spotřebitelů si to přiznali již i v pivovaru Gambrinus pod vedením
Plzeňského Prazdroje. Toto pivo, které má sedminový podíl na českém trhu, je
již několik let řadou pivařů kritizováno jako „europivo“. Gambrinus takovou
kritiku odmítá jako neopodstatněnou. „Oživení“ piva, bez použití pasterizace má
jít vstříc právě těmto kritikům.
Plzeňský Prazdroj se nechal inspirovat úspěchem menších
pivovarů s pivy, která nejsou teplotně upravována kvůli delší trvanlivosti.
Mají pak přirozenější chuť, protože nejsou zabitá pasterizací.
"Cítíme, že po takovém pivu je poptávka a je to trend
posledních let," tvrdí vrchní sládek Gambrinusu Pavel Zítek. Podle něj
jsou reakce pivařů zatím velmi pozitivní.
Nesporný je fakt, že se již desítka jistou dobu čepuje
v nepasterované podobě, bez výrazné propagace pivovaru. Nějakou dobu však
trvalo, než se na číslech spotřeby ukázala varianta „živého“ piva jako
přijatelnější volba pro spotřebitele. Desítka v lahvích bude stále pasterovaná.
Na závěr nutno podotknout, že stejně jako nepasterované
výčepní se již nějakou dobu čepuje i Nefiltrovaný ležák. Jak si u konzumentů
povedou jednotlivá piva Gambrinus v různých podobách, se časem ukáže i
v hodnocení oblíbenosti.